Område

HSB Brf Vivaldi finner du på Bondegatan i Ingared, cirka en mil söder om Alingsås. Föreningen består av 72 lägenheter i form av parhus. Här finns det en stor gemenskapslokal, bastu och gästrum som alla boende har tillgång till. Även lekplats och grönytor att röra sig på.

Ingared

Natursköna Ingared är vackert beläget vid sjön Sävelången och i området finns såväl skola som förskola, affär, bibliotek och fritidsgård samt vårdcentral och äldreboende. Lägg därtill goda kommunikationsmöjligheter med närhet till E20 och tågstation i Norsesund.

Hustyper

Det finns fem hystyper A – E i området. På områdeskartan ser du dels varje husnummer och dels deras hustyp. Klicka på kartan så får du större bild. Nedan finns länkar till planritning för varje hustyp

Stadgar

Stadgarna är bostadsrättsföreningens grundläggande regler. I våra stadgar finns regler om allt från medlemskap till vad som är bostadsrättshavarens respektive bostadsrättförenings ansvar i lägenheterna. Det står också vad man som bostadsrättshavare får ändra i lägenheterna och vad som kräver styrelsens godkännade.

Vi har under 2023 röstat igenom att följa HSB Normalstadgar 2023 för bostadsrättsföreningar med några anpassningar. Hela dokumentet finns tillgängligt genom länken nedan.

Årsredovisning

Ekonomin är en viktig del av en bostadsförening och sammanställs varje år i en årsredovisning. Det är viktig att både medlemmar och eventuella nya medlemmar vet hur den ekonomiska situationen ser ut. Inför årsstämman lämnas årsredovisningen ut till alla medlemmar och presenteras sedan även under själva årsstämman.

Är man intresserad av årsredovisningen finns den tillgänglig via länken nedan.

Där är ett fel i årsredovisningen för år 2023. I årsredovisningen står det att ”kollektivt bostadsrättstillägg ingår ej i föreningens fastighetsförsäkring”. Detta är fel då föreningens försäkring hos Länsförsäkringar inkluderar bostadsrättstillägg för alla 72 lägenheter. Mer information finns under Boendet/Bostadsrättförsäkring